banner148

banner144

Bayram'da nasıl beslenmeliyiz?

Kurban Bayramında nasıl beslenmeliyiz? Nelere dikkat etmeliyiz? Et tüketimi ne kadar olmalı? Et nasıl pişirilmelidir? Tüm bu soruların cevaplarını Diyet Kapımda Mersin Kurucusu Faruk Gülsün’den sizler için öğrendik.

ÖZEL HABER 31.07.2020, 19:14
Bayram'da nasıl beslenmeliyiz?

Kurban Bayramında nasıl beslenmeliyiz? Nelere dikkat etmeliyiz? Et tüketimi ne kadar olmalı? Et nasıl pişirilmelidir? Tüm bu soruların cevaplarını Diyet Kapımda Mersin Kurucusu Faruk Gülsün’den sizler için öğrendik.

Kurban Bayramında sağlığımız için aşırı et tüketiminden kaçınılması gerektiğini belirten Faruk Gülsün aklınıza takılabilecek tüm soruları cevapladı.

İşte Gülsün’den hem sağlığınız hem de kilolarınızı korumak için önemli ipuçları:

“Kurban Bayramı İslam dininin yaygın olduğu tüm coğrafyalarda olduğu gibi ülkemizde de büyük bir manevi değere sahiptir. Kurban Bayramı’nda aile fertleri bir araya gelerek birlik ve beraberliğin simgesi olan uzun sofralar etrafında buluşurlar.Böyle kalabalık ve samimi ortamlarda insanın iştahı iyice açılır hiç farkında olmadan normal şartlarda tükettiklerinin neredeyse %50 fazlasını tüketir tabi aile bireyleri ve misafir olduğumuz ev sahiplerinin de ısrarlarını dahil edecek olursak ipin ucu iyice kaçar.

“Bayram sonrası pişmanlık yaşamayın”

Bayram sonrası pişmanlıklar yaşamamak için bayram süresince  beslenmemize biraz daha dikkat etmeliyiz.Özellikle şişmanlık, kalp-damar hastalığı, hipertansiyon, mide rahatsızlığı, böbrek hastalığı ve diyabet hastalığı olan bireyler beslenmelerine daha fazla dikkat etmelidir. Yaşlılar ve çocuklar da risk grubuna dahildir. Bu nedenle bu bireylerde tüketim daha dikkatli bir şekilde sağlanmalıdır.

Kırmızı et vücudumuzun yapı taşı olan proteinlerin en önemli kaynağıdır. Et grubu besinler  iyi kalite proteinin yanı sıra; demir, çinko magnezyum, fosfor, A vitamini, B1 vitamini, B6 vitamini, B12 vitamini, konjuge linoleik asit ve doymuş yağ içerir. Fakat  C ve E vitamini içermezler. Bu nedenle et grubu besinler  mutlaka sebzelerle pişirilmeli veya  yanında C Vitamini içeriği yüksek sebze, salata ya da taze sıkılmış meyve suları ile tüketilmelidir. Bu şekilde tüketilmesi hem besin çeşitliliği sağlanması açısından hem de demirin emilimi açısından önemlidir.

“Rigor Mortis safhasına dikkat!”

Kurban Bayramı’nda kesilen hayvanlarda Rigor Mortis denilen bir sertleşme safhası meydana gelir. Yani etlerin kesildikten sonra 24-36 saat bekletilerek yumuşaması ve yenilebilir hale gelmesi gerekir. Toplumumuzda sıkça karşılaştığımız kesilir kesilmez birkaç saat içinde etin tüketilmesi durumunda et henüz Rigor Mortis evresinden çıkmadığından ciddi hazımsızlıklara, mide ağrılarına ve besin zehirlenmelerine neden olabilir. Bu nedenle kesilmiş olan etler 24-36 saat boyunca dolapta bekleyerek bu evre atlatılmalı ve daha sonra tüketilmelidir.

“Besin değeri pişirme yöntemi ile ilgilidir”

Etin lezzeti, kıvamı, kokusu ve besin değerlerinin korunması pişirme yöntemi ile yakından ilişkilidir. Etler ızgara, haşlama ya da yağsız bir şekilde sebzelerle tencerede pişirilebilir. Kızartma ve kavurma gibi pişirme yöntemlerinde çok uzun süre ısıyla temas ettiğinden, ette kanserojen madde oluşumuna sebep olmaktadır. Etin mangalda pişirilmesi durumunda dış kısmı hızlı bir şekilde pişer ve proteinler katılaşır böylece etin iç kısmı çiğ kalır. Etin az pişmesi ya da çiğ tüketilmesi etin kalitesini düşürür ve besin zehirlenmesine neden olabilir. Bu nedenle et orta, kor ateşte ve uzun süre pişirilmelidir.

“Tatlı tüketimine dikkat!”

Bayramda dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise tatlı tüketimidir. Bayram boyunca tatlı tercihi ve porsiyonu konusunda çok dikkatli olunmalıdır. Bayramda şerbetli tatlılar ya da çikolata yerine sütlü tatlılar, meyveli tatlılar ya da  dondurma tercih edilebilir. Günde 1 porsiyonun üzerinde tatlı tüketilmemesi tavsiye edilir.

Ve su. Metabolizmanın sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi ve vücudun arınması için çok önemlidir. Bayramda meydana gelen beslenme alışkanlıklarının değişimi nedeniyle su tüketiminin önemi daha da artmaktadır. Bayramda su tüketimi arttırılmalı ve günde minimum 8-10 bardak su tüketilmelidir. Ayrıca asitli ve gazlı içeceklerin tüketiminden kaçınılmalıdır.

Bayramda fiziksel aktivitenin arttırılması büyük bir öneme sahiptir. Beslenme şeklinin bayramda ağırlaşmış olması nedeniyle rutin olarak yapılması gereken fiziksel aktivite daha da arttırılmalı ve böylece denge sağlanmaya çalışılmalıdır.

Tüm okurlarımıza, tavsiyelerimize kulak vererek geçirecekleri sağlıklı ve mutlu bayramlar dilerim.”

Yorumlar (0)
banner143
Namaz Vakti 05 Ağustos 2020
İmsak 04:08
Güneş 05:40
Öğle 12:50
İkindi 16:37
Akşam 19:49
Yatsı 21:15
banner147
25°
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce bu sezon hangi takım şampiyon olur?
Sizce bu sezon hangi takım şampiyon olur?
banner151
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurum BB 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@