banner180

banner196

Bayram'da nasıl beslenmeliyiz?

Kurban Bayramında nasıl beslenmeliyiz? Nelere dikkat etmeliyiz? Et tüketimi ne kadar olmalı? Et nasıl pişirilmelidir? Tüm bu soruların cevaplarını Diyet Kapımda Mersin Kurucusu Faruk Gülsün’den sizler için öğrendik.

ÖZEL HABER 31.07.2020, 19:14 Yasin ABACI
Bayram'da nasıl beslenmeliyiz?
banner197

Kurban Bayramında nasıl beslenmeliyiz? Nelere dikkat etmeliyiz? Et tüketimi ne kadar olmalı? Et nasıl pişirilmelidir? Tüm bu soruların cevaplarını Diyet Kapımda Mersin Kurucusu Faruk Gülsün’den sizler için öğrendik.

Kurban Bayramında sağlığımız için aşırı et tüketiminden kaçınılması gerektiğini belirten Faruk Gülsün aklınıza takılabilecek tüm soruları cevapladı.

İşte Gülsün’den hem sağlığınız hem de kilolarınızı korumak için önemli ipuçları:

“Kurban Bayramı İslam dininin yaygın olduğu tüm coğrafyalarda olduğu gibi ülkemizde de büyük bir manevi değere sahiptir. Kurban Bayramı’nda aile fertleri bir araya gelerek birlik ve beraberliğin simgesi olan uzun sofralar etrafında buluşurlar.Böyle kalabalık ve samimi ortamlarda insanın iştahı iyice açılır hiç farkında olmadan normal şartlarda tükettiklerinin neredeyse %50 fazlasını tüketir tabi aile bireyleri ve misafir olduğumuz ev sahiplerinin de ısrarlarını dahil edecek olursak ipin ucu iyice kaçar.

“Bayram sonrası pişmanlık yaşamayın”

Bayram sonrası pişmanlıklar yaşamamak için bayram süresince  beslenmemize biraz daha dikkat etmeliyiz.Özellikle şişmanlık, kalp-damar hastalığı, hipertansiyon, mide rahatsızlığı, böbrek hastalığı ve diyabet hastalığı olan bireyler beslenmelerine daha fazla dikkat etmelidir. Yaşlılar ve çocuklar da risk grubuna dahildir. Bu nedenle bu bireylerde tüketim daha dikkatli bir şekilde sağlanmalıdır.

Kırmızı et vücudumuzun yapı taşı olan proteinlerin en önemli kaynağıdır. Et grubu besinler  iyi kalite proteinin yanı sıra; demir, çinko magnezyum, fosfor, A vitamini, B1 vitamini, B6 vitamini, B12 vitamini, konjuge linoleik asit ve doymuş yağ içerir. Fakat  C ve E vitamini içermezler. Bu nedenle et grubu besinler  mutlaka sebzelerle pişirilmeli veya  yanında C Vitamini içeriği yüksek sebze, salata ya da taze sıkılmış meyve suları ile tüketilmelidir. Bu şekilde tüketilmesi hem besin çeşitliliği sağlanması açısından hem de demirin emilimi açısından önemlidir.

“Rigor Mortis safhasına dikkat!”

Kurban Bayramı’nda kesilen hayvanlarda Rigor Mortis denilen bir sertleşme safhası meydana gelir. Yani etlerin kesildikten sonra 24-36 saat bekletilerek yumuşaması ve yenilebilir hale gelmesi gerekir. Toplumumuzda sıkça karşılaştığımız kesilir kesilmez birkaç saat içinde etin tüketilmesi durumunda et henüz Rigor Mortis evresinden çıkmadığından ciddi hazımsızlıklara, mide ağrılarına ve besin zehirlenmelerine neden olabilir. Bu nedenle kesilmiş olan etler 24-36 saat boyunca dolapta bekleyerek bu evre atlatılmalı ve daha sonra tüketilmelidir.

“Besin değeri pişirme yöntemi ile ilgilidir”

Etin lezzeti, kıvamı, kokusu ve besin değerlerinin korunması pişirme yöntemi ile yakından ilişkilidir. Etler ızgara, haşlama ya da yağsız bir şekilde sebzelerle tencerede pişirilebilir. Kızartma ve kavurma gibi pişirme yöntemlerinde çok uzun süre ısıyla temas ettiğinden, ette kanserojen madde oluşumuna sebep olmaktadır. Etin mangalda pişirilmesi durumunda dış kısmı hızlı bir şekilde pişer ve proteinler katılaşır böylece etin iç kısmı çiğ kalır. Etin az pişmesi ya da çiğ tüketilmesi etin kalitesini düşürür ve besin zehirlenmesine neden olabilir. Bu nedenle et orta, kor ateşte ve uzun süre pişirilmelidir.

“Tatlı tüketimine dikkat!”

Bayramda dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise tatlı tüketimidir. Bayram boyunca tatlı tercihi ve porsiyonu konusunda çok dikkatli olunmalıdır. Bayramda şerbetli tatlılar ya da çikolata yerine sütlü tatlılar, meyveli tatlılar ya da  dondurma tercih edilebilir. Günde 1 porsiyonun üzerinde tatlı tüketilmemesi tavsiye edilir.

Ve su. Metabolizmanın sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi ve vücudun arınması için çok önemlidir. Bayramda meydana gelen beslenme alışkanlıklarının değişimi nedeniyle su tüketiminin önemi daha da artmaktadır. Bayramda su tüketimi arttırılmalı ve günde minimum 8-10 bardak su tüketilmelidir. Ayrıca asitli ve gazlı içeceklerin tüketiminden kaçınılmalıdır.

Bayramda fiziksel aktivitenin arttırılması büyük bir öneme sahiptir. Beslenme şeklinin bayramda ağırlaşmış olması nedeniyle rutin olarak yapılması gereken fiziksel aktivite daha da arttırılmalı ve böylece denge sağlanmaya çalışılmalıdır.

banner187

Tüm okurlarımıza, tavsiyelerimize kulak vererek geçirecekleri sağlıklı ve mutlu bayramlar dilerim.”

Yorumlar (0)
25
açık
Namaz Vakti 21 Mayıs 2022
İmsak 03:45
Güneş 05:23
Öğle 12:43
İkindi 16:32
Akşam 19:53
Yatsı 21:24
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 37 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 70
4. Başakşehir 37 62
5. Alanyaspor 37 61
6. Antalyaspor 38 59
7. Beşiktaş 38 58
8. Karagümrük 37 57
9. Sivasspor 38 54
10. Kasımpaşa 38 53
11. Adana Demirspor 37 52
12. Galatasaray 38 52
13. Hatayspor 37 50
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 37 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 37 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Bursaspor 36 44
17. Kocaelispor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 37 90
2. Liverpool 37 89
3. Chelsea 37 71
4. Tottenham 37 68
5. Arsenal 37 66
6. M. United 37 58
7. West Ham United 37 56
8. Wolverhampton Wanderers 37 51
9. Leicester City 37 49
10. Brighton 37 48
11. Brentford 37 46
12. Newcastle 37 46
13. Crystal Palace 37 45
14. Aston Villa 37 45
15. Southampton 37 40
16. Everton 37 39
17. Burnley 37 35
18. Leeds United 37 35
19. Watford 37 23
20. Norwich City 37 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 37 73
3. Atletico Madrid 37 68
4. Sevilla 37 67
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 37 62
7. Villarreal 37 56
8. Athletic Bilbao 37 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 37 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Espanyol 37 41
14. Elche 37 39
15. Getafe 37 39
16. Granada 37 37
17. Mallorca 37 36
18. Cadiz 37 36
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 37 31

Gelişmelerden Haberdar Olun

@