Dünya genelinde marka oluşturmak, küresel ekosistemde rekabet edebilmek ve Sony, Microsoft ve Nintendo gibi dünya devlerine oyun geliştirebilmek için gerekli olan öncülün yaratıcı düşünme olduğunu belirten Tarımcıoğlu, ‘’Yaratıcı bir fikir ve doğru tasarlanmış bir iş bölümüyle dünya devlerine iş geliştirebilirsiniz. Üstelik bu firmalar sizin akademik kariyerinize, ofisiniz nerede bulunduğuna ya da daha önceki başarılarınıza dikkat etmiyorlar. Oyun sektörü kültür, mekan, ülke sınırını ortadan kaldırıyor. Oyun geliştirirken, bunu Londra veya İstanbul ya da Van’da yaptığınız değil; ortaya koyduğunuz yaratıcı bakış önemli… Küresel bir dünyada yaşıyoruz ve küreselleşen dünyada seçenekler çok fazla, ‘Coğrafya kaderdir’ anlayışı ortadan kalktı. Önemli olan sadece yaratıcı hikayeniz ve hikayenizi kapsamlı bir şekilde anlattığınız sunum dosyanız’’ diye konuştu.

KONUT SATIŞLARINA YENİ STANDART KONUT SATIŞLARINA YENİ STANDART

Oyun geliştirmede farklı bilim dallarından ve alanlardan yararlanıldığını ifade eden Tarımcıoğlu, ‘’Gençler teknolojiyi yakından takip etmek, aynı zamanda kreatif olarak da kendini sürekli yenilemek zorunda… Yaratıcı edebiyat, sinema, kurgu-montaj, görsel tasarım, inovasyon ve kod yazmak oyun üretiminde katma değer sağlar’’ açıklamalarında bulundu.

‘’SEKTÖRLER ARASI KENDİLİĞİNDEN GEÇİŞ OLACAK’’

Yeni dünyada disiplinler ve sektörler arası kendiliğinden geçiş olacağını belirten Tarımcıoğlu, şunları söyledi: ‘’Video oyun sektöründe çalışmak için illa yazılımcı olmak gerekmiyor. Hızlı gelişen video oyun sektörüyle birlikte en çok aranan mesleklerde de değişim yaşanacak. Oyun çalışmaları; psikoloji, sosyoloji, antropoloji ve edebiyat gibi disiplinlerin yanı sıra mühendislik, tasarım gibi pek çok alanda çalışılan interdisipliner bir alandır. Bunun yanında, çok katmanlı ve çok yönlü yapısı sayesinde farklı yaklaşımlar ile ele alınabilir. Oyun sektörünü bilen işletme mezunlarına, risk analizi yapabilen master öğrencilerine, istatistik okuyan kişilere de ihtiyaç var. Örneğin Nintendo’nun başında endüstri mühendisi var. Oyun sektörüne ilgi duyan endüstri mühendisleri oyunun dağıtımı ve kalite kontrol konularında çok yetkin olabilirler. Bu branşlardan mezun olan gençler de video oyun sektörüne girerse dünyada 60 milyar doları bulan video oyun endüstrisinden daha büyük pay alınabilir. Kreatif düşüncenin önünü kesmemek ve gençleri teşvik etmek için bunların anlatılması noktasında akademiye de büyük görevler düşüyor.’’

Tarımcıoğlu, seminerin sonunda katılımcıların da sorularını yanıtlayarak, video oyun sektöründe ilerlemek isteyen öğrencilere de tavsiyelerde bulundu.