banner214

MİLENYUM KUŞAĞININ ÜÇTE BİRİ YATIRIM KARARLARINI ALIRKEN SOSYAL MEDYADAN ETKİLENİYOR

Küresel ekonomik ters rüzgarlar, her yaş grubundan insanı bireysel tasarruflarını daha iyi değerlendirmeye yönlendirirken, Z kuşağının finans ve yatırım sektörüne de yön verdiği görüldü. Araştırmalar, genç kuşağın yalnızca %5'inin geleneksel finansı hızlı bulduğunu, genç yatırımcılar için kripto paraların revaçta olduğunu gösterdi.

GENEL 17.11.2023, 13:28 Yasin ABACI
MİLENYUM KUŞAĞININ ÜÇTE BİRİ YATIRIM KARARLARINI ALIRKEN SOSYAL MEDYADAN ETKİLENİYOR

Gerek varlık sınıflarının teknolojinin etkisiyle erişilebilir hale gelmesi, gerek küresel ekonomik ters rüzgarların bireyleri tasarruflarını daha iyi değerlendirmeye yönlendirmesi, yatırım araçlarına talebi artırdı. Kripto para, NFT gibi dijital varlıklarla genişleyen perakende yatırım ekosisteminin erişilebilirliği de son yıllarda arttı. Öte yandan değişen kuşakların, yatırım alışkanlıkları açısından da farklılaştığı görüldü. Küresel kripto para borsası Gate.io Türkiye, farklı kaynakları derleyerek kuşakların yatırım karnesini ortaya koydu.

banner215

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Gate.io Küresel Büyüme Direktörü Kafkas Sönmez, “Doğası gereği şeffaflık, kapsayıcılık ve dijitallik vaat eden kripto varlıklar, temel ilgiyi dijitalin içine doğan genç kuşaktan görüyor. Baby boomer ve X kuşakları, tasarrufları değerlendirmenin yolunu gayrimenkulde buluyordu. Örneğin bu iki kuşağın ABD’de 124 trilyon dolar olduğu tahmin edilen servetinin 32 trilyon dolarının gayrimenkulde tutulduğunu görüyoruz. Buna karşın, her geçen gün küresel ekonominin daha önemli bir gücü haline gelen Z kuşağı, alım satım faaliyetleriyle yatırımı günlük bir aktiviteye dönüştürüyor” dedi.

MİLENYUM KUŞAĞI ÜYESİ 2 KİŞİDEN BİRİ KRİPTOYU ANLAMAK İSTİYOR

ABD Merkez Bankası Fed'in 1981 sonrası doğan tüm yetişkinleri milenyum kuşağı olarak adlandırdığı, milenyum kuşağı tanımının Z jenerasyonunu da kapsadığı bilinirken, bu kuşağın kriptoya olan ilgisi araştırmalarla da kanıtlandı. Refinitiv tarafından hazırlanan bir raporda, milenyum kuşağının neredeyse yarısının (%48), kripto para birimlerini finansal danışmanlarıyla tartışmak istediği, dijital varlıklar üzerine daha çok konuşma eğiliminde olduğu görüldü.

Z kuşağı için finansal danışman kavramının da boyut değiştirdiğini dile getiren Kafkas Sönmez, "Yatırım trendleri değişirken, yatırım için bilgi edinme kaynakları da değişiyor. Örneğin aynı rapora göre milenyum kuşağının %33'ü, yatırım kararlarını alırken sosyal medyadan etkileniyor. %30'u, YouTube'u bilgi ve fikir kaynağı olarak gördüğünü beyan ediyor” diye konuştu.

“BİTCOİN EKONOMİSİNİ Z KUŞAĞI BÜYÜTECEK”

ABD'de yürütülen başka bir araştırmaya göre 18-40 yaş arası bireylerin yalnızca %5'inin geleneksel finansal sistemini "hızlı" bulduğunu kaydeden Kafkas Sönmez, “Buna karşın %30'u geleneksel finansı pahalı, %27'si ise modası geçmiş olarak değerlendiriyor. Küresel finans, paradigmaları değiştirmekte iddialı olan Z kuşağının talebiyle geliştirilen dijital ödeme ve dijital cüzdan gibi hizmetlerle yükselişe geçen finansal teknolojilerin oluşturduğu bir değişim dalgasını uzun süredir deneyimliyor. Kripto para borsaları ve blokzinciri odaklı teknolojiler de bu dalganın son ve en güçlü halkası oldu. Örneğin ABD’de kendilerini ‘Bitcoin jenerasyonu’ olarak tanımlayan bir grup lise ve üniversite öğrencisi var. Bu gençler bir çeşit finansal aktivizm yürütüyor ve Bitcoin’in potansiyelini akranlarına anlatmayı görev ediniyor. Bitcoin başta olmak üzere dijital varlıkların oluşturduğu ekonomiyi büyütecek olan, yarının finansal karar alıcıları, yani Z kuşağı” ifadelerini kullandı.

“GENÇ KUŞAKLAR YATIRIM ÜRÜNLERİNİ DAHA HIZLI BENİMSİYOR”

Yatırım uygulamalarının mobil cihazlara taşınmasıyla başta Wall Street olmak üzere küresel borsalarda işlem gören varlıkların ve diğer yatırım araçlarının bir kabuk değişimi yaşadığını dile getiren Gate.io Küresel Büyüme Direktörü Kafkas Sönmez, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:

"Yatırım ve tasarruf, artık çok daha geniş kitlelerin gündelik aktivitesine dönüşüyor. Daha erişilebilir hale geldi ve demokratikleştiriyor. Kripto para gibi dijital varlıkların da öncü rol oynadığı bu dönüşümde, Refinitiv araştırmasında da teyit edildiği üzere, genç kuşaklar, yeni yatırım ürünlerini benimsemeye daha istekli. 1.700'ü aşkın kripto para biriminin alım satımını mümkün kılan ve dünya çapında 13 milyonu aşkın kullanıcı tarafından tercih edilen Gate.io, spot/marj/ETF, perpetual vadeli işlemler, türev ürünler ve copy trading gibi farklı yatırım araç ve yöntemleriyle, Z kuşağı başta olmak üzere dijital varlıkları portföylerine eklemek isteyen tüm yatırımcılara ihtiyaç duydukları ürünleri sunmak için çalışıyor. Kurumsal ve VIP ürünlerimizle yalnızca bireysel yatırımcıların değil, yüksek net değerli kişilerin ya da kurumsal yatırımcıların da varlık ekonomisindeki dijitalleşmeye ayak uydurmasını sağlıyoruz. Birinci yılımızı tamamlamaya hazırlandığımız Türkiye’de, genç Türk yatırımcıların taleplerine kulak veriyor ve onları yatırım kararlarında güçlendiriyoruz.”

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 28 Kasım 2023
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Fenerbahçe 13 34
2. Galatasaray 13 34
3. Beşiktaş 13 25
4. A.Demirspor 13 23
5. Trabzonspor 13 23
6. Kayserispor 13 23
7. Antalyaspor 13 19
8. Kasımpasa 13 18
9. Rizespor 13 18
10. Hatayspor 13 17
11. Ankaragücü 13 16
12. Sivasspor 13 15
13. Gaziantep FK 13 15
14. Karagümrük 13 14
15. Konyaspor 13 13
16. Pendikspor 13 13
17. Başakşehir 13 12
18. Alanyaspor 13 10
19. Samsunspor 13 8
20. İstanbulspor 13 8
Takımlar O P
1. Eyüpspor 13 33
2. Kocaelispor 13 29
3. Bandırmaspor 13 25
4. Göztepe 13 23
5. Gençlerbirliği 13 23
6. Bodrumspor 13 21
7. Sakaryaspor 13 20
8. Keçiörengücü 13 19
9. Ahlatçı Çorum FK 13 17
10. Erzurumspor 13 17
11. Boluspor 13 16
12. Adanaspor 13 15
13. Manisa FK 13 14
14. Şanlıurfaspor 13 14
15. Ümraniye 13 12
16. Pendikspor 0 0
17. Tuzlaspor 13 11
18. Giresunspor 13 9
19. Altay 13 5
Takımlar O P
1. Arsenal 13 30
2. M.City 13 29
3. Liverpool 13 28
4. Aston Villa 13 28
5. Tottenham 13 26
6. M. United 13 24
7. Newcastle 13 23
8. Brighton 13 22
9. West Ham United 13 20
10. Chelsea 13 16
11. Brentford 13 16
12. Wolves 13 15
13. Crystal Palace 13 15
14. Fulham 13 15
15. Nottingham Forest 13 13
16. Bournemouth 13 12
17. Luton Town 13 9
18. Sheffield United 13 5
19. Everton 13 4
20. Burnley 13 4
Takımlar O P
1. Real Madrid 14 35
2. Girona 14 35
3. Atletico Madrid 13 31
4. Barcelona 14 31
5. Athletic Bilbao 14 25
6. Real Sociedad 14 25
7. Real Betis 14 24
8. Getafe 14 19
9. Valencia 14 19
10. Rayo Vallecano 14 19
11. Las Palmas 14 18
12. Villarreal 14 15
13. Deportivo Alaves 14 15
14. Osasuna 14 14
15. Sevilla 13 12
16. Cadiz 13 10
17. Mallorca 13 9
18. Celta Vigo 14 8
19. Granada 14 7
20. Almeria 14 3

Gelişmelerden Haberdar Olun

@