GÜVENLİKTE YAPAY ZEKANIN KATKISI ARTACAK GÜVENLİKTE YAPAY ZEKANIN KATKISI ARTACAK

Her yıl 230 ülkede insanların çevrimiçi davranışlarına ilişkin küresel raporlar hazırlayan We Are Social ve Meltwater’ın “Temmuz 2023 Dijital Dünya” raporuna göre, Türkiye’de toplam nüfusun yüzde 67,5’i sosyal medya kullanıyor.

Youtube, Türklerin en fazla ilgi gösterdikleri sosyal medya platformu. 57,9 milyon kullanıcısı olan Youtube’u 55,7 milyon kullanıcıya sahip Instagram izliyor.

Facebook 34,4 milyon, Tiktok 32,2 milyon, Twitter 20,4 milyon, Snapchat 16,6 milyon, Messenger 16,1 milyon, Linkedin ise 14 milyon kullanıcı sayısına sahip.

INSTAGRAM’DA REKOR ARTIŞ

2023 yılının ilk yarısında en fazla kullanıcı kazanan sosyal medya mecrası Instagram oldu. 2023 başında 48,6 milyon olan Instagram kullanıcılarının sayısı, Temmuz 2023’te 7,1 milyon artarak 55,7 milyona ulaştı.

2023’ün ilk yarısında kullanıcı sayısını Tiktok 2,4 milyon, Snapchat 1,8 milyon, Facebook 1,6 milyon, Linkedin 1 milyon, Facebook Messenger de 350 bin artırdı.

Youtube’un 2023 yılında kullanıcı sayısında değişim olmadı.

ÇOK ELEŞTİRİLDİ AMA VAZGEÇEN OLMADI

2022’nin son çeyreğinde Elon Musk tarafından satın alınan Twitter, 2023’ün en çok tartışılan sosyal medya platformu oldu. Logosu ve adı değişen, kullanımına kısıtlamalar getirilen Twitter’da bu değişiklikler yoğun tepki çekti. Twitter’a alternatif platformlar bile uygulamaya sokuldu.

Buna karşın, Twitter 2023’ün ilk yarısında Türkiye’de abone kaybetmek bir yana, kullanıcı sayısını 18,4 milyondan 20,4 milyona çıkardı.

E-TİCARET REKLAMLARI SOSYAL MEDYAYA KAYIYOR

Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, söz konusu rapora göre internet kullanıcılarının günün 7 saatinde online olduklarını ifade ederek şunları söyledi:

“Türkiye’de nüfusun yüzde 67,5’i sosyal medya kullanıyor. Bu insanların çoğu günün ortalama 2 saat 59 dakikasını direkt sosyal medyada geçiriyor. E-Ticaret şirketleri, bu kitlenin tamamını e-ticaret ekosistemine dahil etme peşinde. Sosyal medyanın gücünden yararlanmak isteyen şirketler, reklamlarında ağırlıklı olarak bu mecraları kullanmaya başladı.”

Editör: TE Bilisim