UZMANI UYARIYOR: “KONKORDATO İFLAS DEĞİLDİR” UZMANI UYARIYOR: “KONKORDATO İFLAS DEĞİLDİR”

Türkiye’de pek çok sektör, pandeminin neden olduğu ekonomik dalgalanmaların üstesinden gelmeyi başardı. Bunları başında ise mücevher sektörü geldi. 2021’in ocak ayında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 13,4 artışla yaklaşık 331 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren ve yıla hızlı bir başlangıç yapan sektör, yılın ilk çeyreğinde de başarılı bir sınav vermeye hazırlanıyor. Makdis Pırlanta’nın incelediği Türkiye Mücevher İhracatçıları Birliği verilerine göre, Mart ayında mücevher ihracatı, 2020’nin aynı dönemine göre %48 artışla 340 milyon dolara yükseldi. Ocak-Mart 2021 dönemini kapsayan üç aylık süreçte ise %9 artışla toplam 976 milyon dolarlık mücevher ihracatı yapıldı.

Güncel verilerden hareketle değerlendirmede bulunan Makdis Pırlanta Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Yahya Dede, “Türkiye’nin mücevher ihracatı pandeminin de etkisiyle 2020 yılında 2019’a kıyasla yüzde 8,4 düşüş yaşamış ve 3 milyar 758 milyon dolar olarak kayıtlara geçmişti. Yılın ilk ayından itibaren başlayan bu toparlanma seyrinin yıl boyu devam edeceğini ve 2021 sonunda mücevher ihracatının 4 milyar doları aşacağını öngörüyoruz” dedi.

Türkiyenin işçilik kalitesi, talep artışındaki en büyük etken”

En çok ihracat yapılan ülkelere de değinen Yahya Dede, “İncelediğimiz verilerde ilk üç aylık süreçte Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülkenin 1,1 milyar dolarla Birleşik Arap Emirlikleri olduğunu görüyoruz. Onu 280 milyon dolarla Irak, 165 milyon dolarla ABD, 99 milyon dolarla Libya ve 88 milyon dolarla Hong Kong takip ediyor. İhracat artışının en fazla olduğu ülkelere

baktığımızda ise ilk sırayı %334 artışla yine Birleşik Arap Emirlikleri’nin aldığı dikkat çekiyor. Onu %216 ile Mısır ve %199 ile İsviçre izliyor. Türkiye’nin mücevher sektöründeki işçilik kalitesi, hiç şüphesiz bu talep artışındaki en büyük etken. Sektör olarak temel hedefimiz, dünyaya mal olmuş yeteneğimizden ve kalitemizden ödün vermeden büyümeye yönelik yatırımlar yapmaya devam etmek ve bunu yaparken perakendeye de sırt çevirmemek olmalı” diye konuştu.

20 milyon dolarlık ihracat hedefliyor

Makdis Pırlanta olarak yalnız toptan pırlanta sektörünün önde gelen bir oyuncusu olmakla kalmadıklarını, üretici kimlikleriyle de öne çıktıklarını belirten Yahya Dede, 2021 hedeflerini ise şöyle açıkladı: “Mersin mağazalarımızın yanı sıra 81 ilde 100’ü aşkın satış noktamızla hizmet veriyoruz. Mayıs ayında ise İstanbul Kapalıçarşı’da yeni bir merkez binası ve showroom açmaya hazırlanıyoruz. İç pazarda söz sahibi olduğumuz kadar, ihracatta da başta Rusya ve Hollanda’daki toptan satış ofislerimizde olmak üzere birçok ülkede faaliyet gösteriyor, Avrupa’da sektörün önde gelen şirketleri arasında konumlanıyoruz. Yurt dışı perakende pazarı içinse önemli bir atılım yaparak Katar’da mağaza açmayı planlıyoruz. Ayrıca ihracat hedeflerimiz de her geçen gün büyüyor. Pandemi döneminde yatırımlarımız ve ticaretimiz hiç durmadı, Avrupa’ya 7 milyon dolarlık ihracat yaptık. 2021’de ihracat hedefimiz 20 milyon dolar.”