Uluslararası Körlüğü Önleme Ajansı (IAPB) tarafından her yıl Ekim ayının ikinci perşembe günü düzenlenen Dünya Görme Günü’nde Atasun Optik, farkındalığın artırılmasına yine çeşitli etkinlikleriyle destek oldu. Bu kapsamda Atasun Optik, ofis çalışanları ve Cevahir AVM’de gönüllü katılımcılarla birlikte yaptığı etkinliklerle, tüketicilerin görme ile ilgili farkındalıklarının pekişmesini sağlayarak özel bir deneyim imkânı yaşattı.

Dünya Görme Günü, Uluslararası Körlüğü Önleme Ajansı (IAPB) tarafından, önlenebilir körlük ve görme kusurları konusuna dikkat çekmek için her yıl Ekim ayının ikinci perşembe günü kutlanıyor. Bu kapsamda birçok ülkede göz sağlığının ve göz hastalıklarının tedavisinin öneminin vurgulandığı etkinlikler düzenleniyor.

Atasun Optik de Dünya Görme Günü’nde bu farkındalığa katkı sağlamak için etkinlikler düzenleyerek; destek ofis ve Cevahir AVM’de oluşturduğu deneyim alanları ile, katılımcılara gözleri kapalı bir şekilde tatma, duyma, dokunma, koklama ve görme duyuları ile farklı deneyimler yaşattı.

Gözleri bant ile kapatılan katılımcılar, tadım testinde çeşitli yiyecekleri tadarak, eşyalara dokunarak ve mum, kahve ve lavanta gibi ürünleri koklayarak ne olduklarını bulmaya çalıştılar. Kulaklık ile berberde geçen diyalogları gözleri kapalı bir şekilde dinleyerek olayları kavramayı keşfettiler.

Atasun Optik bu sayede tüm katılımcılara, dokunarak, koklayarak, tadarak ve duyarak “görme”nin farklı yollarını keşfettikleri bir tecrübe yaşattı. Böylelikle katılımcılar Dünya Görme Günü kapsamında görme yetisi ile ilgili farkındalıklarını pekiştirdiler.

Dünya Sağlık Örgütü’nün “VISION 2020” girişimi kapsamında desteklediği Dünya Görme Günü ile herkesin kapsamlı göz sağlığı hizmetlerine erişme hakkına sahip olarak, önlenebilir körlüklerin ortadan kaldırılması amaçlanıyor.