banner196

Anne adaylarına yaz ayları için öneriler

Yaz ayların da etkisini gösteren sıcak hava, hemen hemen herkesin metabolizma düzenini değiştirir. Özellikle hamileleri büyük ölçüde etkileyen yaz mevsiminde, bazı noktalara dikkat etmek rahat bir gebelik için son derece önemli sayılır. Aşırı sıcak hava, nem ve güneş ışınları, gibi etmenler anne adaylarını daha fazla etkiler.

SAĞLIK 21.05.2022, 20:29 21.05.2022, 21:11 Yasin ABACI
Anne adaylarına yaz ayları için öneriler

Yeni Yüzyıl Üniversitesi Gaziosmanpaşa Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum bölümünden, Dr. Öğr. Üyesi Şefik Gökçe, yaz aylarında sağlıklı bir hamilelik geçirmek isteyen anne adaylarına dikkat etmeleri gereken önerilerde bulundu. Dr. Şefik Gökçe, ‘Yaz mevsimi hamileleri daha çok etkiliyor. Özellikle kilo alımı, akciğer hacminin küçülmesi gibi durumlar anne adaylarının zorlanmasına neden olabiliyor’ diyerek önemli noktalara değindi.

SIVI KAYBINA DİKKAT!

Yaz aylarında hissedilen bunaltıcı sıcaklıklar başta hamileler olmak üzere pek çok kişiyi yorar. Ciddi sıvı kaybının yaşandığı aşırı sıcak ve nemli havalarda hamileliği rahat geçirmek daha fazla önemli hâle gelir. Özellikle gebelik sürecinde görülen akciğer hacminin azalması, anne adaylarının daha güç nefes alıp vermesine neden olabilir. Gebelik süresince yeteri kadar sıvı tüketilmediğinde dehidratasyon sorunu ortaya çıkar. Anne adayının kan basıncının düşmesi, kandaki tuz ve şeker oranının bozulması, nabız hızlanması gibi problemlere yol açan bu durum, yeteri kadar sıvı tüketimi sayesinde dengelenir. Ayrıca sıvı eksikliği doğrudan bebeğin gelişimi üzerinde de etkili olur. Bebeği saran amniyon sıvısının azalması gelişimin yavaşlamasına hatta durmasına yol açabilir. Dolayısıyla özellikle yaz aylarında su tüketimi 3 ile 4 litre arasında olmalıdır.

GÜNEŞİN DİK AÇILARLA GELDİĞİ SAATLERDE DIŞARI ÇIKILMAMALI

Hamilelik sürecinde kandaki östrojen hormonun artması, güneş ışınlarına karşı hassasiyetin yükselmesine neden olabilir. Güneş ışınlarının yoğun olduğu saatlerde dışarıda bulunmak hem anne adayı hem de bebek için zararlı etkenlere yol açar. Özellikle açık havada yapılan egzersizler sırasında dışarıya çıkma saatlerini düzenlemek son derece önemli. Güneş çarpması, kalp basıncının artması, nefes darlığı gibi sağlığı etkileyen durumlar için 11.00 ile 17.00 arasında güneşe çıkmamak gerekiyor. Bunun yerine günün ilk ışıklarıyla veya akşam üzeri hafif tempolu yürüyüşler yapılabilir. Yeryüzüne dik açıyla ulaşan güneş ışınları; ciltte lekelenmeye yol açabilir. Bunun için güneşe çıkmadan 30 dakika önce mutlaka güneş kremi kullanılmalı. Ayrıca şapka, güneş gözlüğü, açık renkli keten kıyafetler de açık hava egzersizlerinde hamilelerin rahat etmesine yardımcı olmaktadır.

YAZ AYLARINDA HAMİLELERİN BESLENME KONUSUNDA DİKKAT ETMESİ GEREKENLER

Yaz aylarında hamilelik geçirenler taze meyve ve sebzelere daha kolay ulaşma imkânına sahip olur. Yaz aylarında meyve ve sebze çeşitliliği sayesinde hamiler için bol bol vitaminli gıdalar tüketmek hem bebeğin hem de anne adayının sağlığı açısından son derece önemli. Taze meyve suları, sebze yemekleri; vitamin ve mineral alımında oldukça etkili rol oynar. Bunların yanı sıra soda içmek de vücudun aşırı sıcaktan kaybettiği tuz ve minerallerin geri alınmasına yardımcı olur. Tüm bunlara ek olarak folik asit alımına devam edilmeli. Doğal kaynaklardan ve takviye ürünlerden yeteri düzeyde alınan folik asit, hem hamilelik boyunca hem de doğumdan sonra da tüketilmelidir. Doğal yollardan gıdalarla alınan folik asit düzeyinin zaman içerisinde azaldığı gözlemlendiği için yapılan son çalışmalar gösteriyor ki günlük 600 mikrogram folik asit takviyesi anne karnındaki bebeğin erken dönemde gelişimi için son derece önemlidir.

Bunların yanı sıra alınması gereken bileşenlerle ilgili konuşan Dr. Şefik Gökçe, ‘’İyot, çinko, selenyum, magnezyum, D vitamini, B vitaminleri, demir, kalsiyum gibi bileşenler anne karnındaki bebeğin gelişimine destek olur. Dolayısıyla bu tip faydalı bileşenleri doğal yollardan ve takviye ürünlerle almak da yaz aylarında sağlıklı bir hamilelik geçirilmesine yardımcı olur’’ diyerek görüşlerini belirtti.

Yorumlar (0)
30
az bulutlu
Namaz Vakti 01 Temmuz 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31

Gelişmelerden Haberdar Olun

@