Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin Koronavirüs salgını ile etkin bbir mücadele yürütebilmek adına kurulan Kriz Merkezi, yaşlılara da hizmet verecek. Kriz Merkezi'ne ulaşan evden çıkma yasağı olan 65 yaş üstü vatandaşların gıda ve ilaç gibi ihtiyaçları karşılanacak. Kriz Merkezi’nde gıda ve eczane kodlu olmak üzere iki yeni hat açılırken, dezenfeksiyon işlemleri için de yeni bir hat oluşturuldu.

Gıda için 1’i, eczane için 2’yi tuşlamaları yeterli

Koronavirüs salgınına karşı alınan önlemlere her gün bir yenisi eklenirken, Büyükşehir Belediyesi de alınan önlemlerde vatandaşların mağdur olmaması için gerekli destekleri anında sağlıyor. Kriz Merkezi biriminde gıda (yemek yardımı) ve eczane (ilaç yardımı) olarak 2 yeni hat daha oluşturuldu. 65 yaş üstü vatandaşların ihtiyaçlarını iletmeleri halinde, istedikleri eczaneden, raporlu ilaçları alınıp kendilerine ulaştırılacak veya talep doğrultusunda yemek yardımı yapılacak.

Nogay, “Cemevi projesi Silifke’mize hayırlı olsun” Nogay, “Cemevi projesi Silifke’mize hayırlı olsun”

Evden çıkamayan yaşlılar ve kronik rahatsızlığı olanlar 0324 533 37 21 numaralı Kriz Merkezi’ni arayarak aşhane ve gıda yardımları için 1’i, eczane ilaç işlemleri için 2’yi tuşlayarak destek alabilecek. Dezenfeksiyon işlemleri için ise 3’ün tuşlanması yeterli olacak.

Bir haftada 702 çağrı geldi

23 ilaçlama personeli, 8 çağrı karşılama personeli, 3 sorumlu doktor, 1 ilçe koordinasyon ve dokümantasyon sorumlusu, 1 ilaçlama ekip sorumlusu, 1 dezenfeksiyon plan sorumlusu, 2 psikolog, 1 sosyal hizmet uzmanı ve 2 şoför ile gece-gündüz çalışan Kriz Merkezi, bir haftalık süre içerisinde 702 çağrı kaydı alarak, gerekli yönlendirmeler ve dezenfeksiyon işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağladı.      

Kriz Merkezi’nde yalnızca kamu kurum ve kuruluşlarının ilaçlama talepleri karşılanmıyor. Vatandaşların virüs, virüse karşı korunma yöntemleri, dezenfeksiyon ve kişisel temizlikte dikkat etmeleri gereken noktalar konusunda bilgilendirmeler de yapılıyor. Gelen 702 çağrının 340’ı vatandaşların bilgilendirme alma amaçlı yaptığı çağrılardan oluştu. Kriz Merkezi’ne ulaşan vatandaşlar, çağrı karşılama personeli tarafından evlerine veya işyerlerine nasıl dezenfeksiyon işlemi yapmaları ve kişisel temizlikleri ile ilgili nelere dikkat etmeleri gerektiği gibi konularda bilgilendirildi.

Bir hafta içerisinde 2 bin 317 alan dezenfekte edildi

Gelen çağrıların yanı sıra Kriz Merkezi ekibi tarafından hazırlanan plan ve program dahilinde 16 -22 Mart tarihleri arasında bin 333 işyeri dezenfekte edildi.

Merkez dışındaki 9 ilçede ise ilçe müdürlükleri koordinasyonunda 21 ekip, toplam 72 personel tarafından 744 litre dezenfektan kullanılarak, 984 kamu kurum ve ortak kullanım noktaları steril hale getirildi. Kriz Merkezi’ne gelen çağrılar ve ilçelerde yapılan çalışmalarla birlikte toplam 2 bin 317 alan dezenfekte edildi.