Göz sağlığına olan yararı kadar estetik bakış açısı ve bir tarzı da ortaya çıkaran gözlükler, bugün büyük markaları ve sayısız modelleri ile küresel bir sektör haline gelmiş durumda. Mersin’de optik hizmetinde yalnızca iki yıldır hizmet veren genç girişimci Mehmet Furkan Avcı, “Yeni girişimcilere önerim kontrollü girişimcilik yapmalarıdır. Kontrollü risk almaları önemli. Kontrolsüz risk her zaman zarar verir” dedi.

Haber- Harun Bor

Göz insanların dünyaya açılan penceresi. Öğrenmemizi, anlamamızı ve iletişim kurmamızı sağlayan en önemli duyu organlarından biri. İnsan organları arasında kendisini yenileyemeyen organlardan biri olduğunu düşündüğümüzde öneminin ne kadar fazla olduğunu da anlamış oluruz. Çeşitli göz problemlerinin en etkin çözümlerinden biri olan gözlük bir diğer adıyla optik, uzun vadede göz sağlığının en büyük yardımcısı olmaktadır. Mersinli genç girişimci Mehmet Furkan Avcı, Toros Üniversitesi Optisyen bölümü mezunu. Sektörde oldukça yeni olmasına rağmen sadece Mersin’de değil Türkiye’de de büyük ses getiren başarısı her gün katlanarak devam ediyor. Kendisini diğer gözlük mağazalarından ayıran birçok farklılık var. Optinand isimli mağazası optik sektöründe bir mağaza olup Türkiye’nin ünlü isimlerini ağırlayan ender yerlerden biri olmuş durumda. Ünlü fotoğrafçı ve stilist Kemal Doğulu’nun Mersin’i ziyareti sonrası uğradığı Optinand mağazası, bugün Mersin’e gelen birçok ünlü yüzün uğrak yeri haline geldi. Eypio, Ece Mumay, Yılmaz Morgül, Seray Sever, Ece Mumay, Somer Sivrioğlu, Timur Acar, Eda Özarkan, Bülent Mert ve Gülşah Saraçoğlu gibi isimlerin Mersin’de ilk uğradığı yer olan Optinand mağazası, popüler bir mağaza olmayı da kısa sürede başardı. Kısa bir süre içerisinde büyük bir marka yaratan genç girişimci Mehmet Furkan Avcı bu başarı hikayesine değinerek, “Kemal Doğulu ile daha önce tanışıyorduk, kendisi Mersinli ve memleketine sahip çıkan birisi.  Bizlere destek oldu buraya geldi. Mağazamızın tanınması için elinden geleni yaptı. TV8’de yer almamıza imkan sağladı. Kemal Doğulu’nun bizlere ziyareti sonrası satışlarımız yükselmeye başladı” ifadelerini kullandı.

“OPTİK SEKTÖRÜNE FARKLI BAKIŞ AÇISIYLA YAKLAŞTIK”

SOYDAN: ”KİMSENİN EKMEĞİ İLE OYNAMAYIZ” SOYDAN: ”KİMSENİN EKMEĞİ İLE OYNAMAYIZ”

Gözlükçülük ya da akademik ismiyle optisyenlik mesleğinde eğitim görerek sektöre güçlü bir giriş yapan Mehmet Furkan Avcı optik sektörüne girişlerini, piyasanın nabzını ve üye oldukları odalarla ilişkilerine dair bilgiler vererek, “Genç bir girişimciyim. Mersin’de ünlü isimlerin uğrak haline gelen optik mağazasıyız. Mersin’de eşi benzeri olmayan bir durum bu, ünlü isimlerin uğrak haline gelen ve optik sektöründe yaşanmamış bir olay bu. Biz çok farklı bir bakış açısıyla yaklaştık optik sektörüne. Ünlü isimlerle de iş birliği kurarak mağazamızın ses getirmesini sağladık. Mağazamızı da büyütmeye devam ediyoruz. Gözlükçülük çok güzel bir meslek, kendi yaptığınız, el emeğinizle uğraş verdiğiniz bir hizmeti insanlara sunmuş oluyorsunuz ve onların görmelerine umut oluyorsunuz. Ancak günümüzde işportacı dediğimiz gözlükler ortaya çıktığı için vatandaşlar daha ucuz gözlük almanın hesabını yapmaya başladı. Göz sağlığının değil de ucuz gözlük almanın derdine düştü. Bu durum bizim bir dezavantaja dönmüş oldu. Vatandaş buraya geldiğinde bizler aynı ürünü daha kaliteli sunmaya çalışırken, kendisi kaliteden ödün vererek, ‘işportacıdan gözlüğü beş liradan alıyorum’ gibi bir söylem de bulunuyor. Müşterilerle bu şekilde bir zıtlık da yaşanabiliyor. Bu konuda da bir odalaşma söz konusu olmaya çalıştı, optisyenlik odaları ortaya çıkmaya başladı. Bu anlamda optisyen ve Gözlükçüler odasının bize yararı olmuş olacak. Eczanelerin yıllardır odaları var, açılış kapanış saatleri düzenli, fiyatları da aynı şekilde belirlenmiş bir düzene sahip. Optisyen ve Gözlükçüler odasının bizlere faydası da bu şekilde olacak ve çalışmaların daha da gelişmesi bizlerin lehine olacaktır. Biz gözlükçülerin aslında yıllardır meslek odası vardı ancak son iki yıldır kurulmuş oldu. Mersin Gözlükçüler ve Optisyenler Odası, Mersin Gözlükçüler Birliği, Türkiye Optisyenler ve Gözlükçüler Birliği gibi odalarımız da bizlerin dayanışma içinde olduğu meslek odalarıdır. Meslek odamızla samimi bir ilişkimiz var, başkanımız ve çalışanlarımız da oldukça sıcak ilişkilerimiz var. Optisyenlerin sıkıntılarını anlayan insanlar, bizler de bu açıdan memnuniyet duyuyoruz” diye konuştu.

“MADDİ KAYGI DEĞİL İNSAN SAĞLIĞINI DÜŞÜNÜYORUZ”

Optisyenlik mesleğini maddi kaygıdan çok halk sağlığını korumayı ilke edinenlerin yapması gerektiğini ve mağazalarında yer alan gözlük tercihlerini de dile getiren Avcı, “Ben Toros Üniversitesi Optisyenlik bölümü mezunuyum. Bu mesleği yapabilmek için ön lisans mezunu olmak zorundasınız. Şu an maddi anlamda kendisini yeterli gören herkes optisten bölümü diplomasına sahip birini yanında bulundurarak gözlükçü mağazası açabiliyor. Buna karşıyız, mesleğine gönül vermiş, başarılı insanların bu işi yapması gerekiyor. Bu mesleğe gönül vermemiş isimler bu işi tamamen maddi getirisinden dolayı yapıyor. Maddi olarak bu kaygıyı taşıyınca da müşteri gözlük adına yaşadığı sorunlardan dolayı genel bir kaygı taşıyor. Aslında müşteriler bu işi bilen, gönül vermiş ve maddi kaygı taşımayan birinden bu hizmeti alırsa sorunlar da yaşamaz. Maddi olarak bu mesleği yapanlar insan sağlığını önemsememiş oluyor. Bizler finansal değil, müşterilerimizin göz sağlığını düşünerek, sevgi göstererek işimizi yapıyoruz. Nihayetinde bu işi sevenlerin optik işini yapması gerekir. Bizde dünyaca tanınmış markalar var. Birçok dünya markası ile çalışıyoruz. Mağazamıza gözlük alırken üç çeşit tercihte bulunuyoruz; Spor, genç ve yaşlı kesim. Spor tercihlerimizde daha spor modeller yer alırken, gençler için gözlük modellerimiz de farklı bir sınıflandırmaya tabi oluyor. Yaşlı kesimin kullandığı modeller de ayrı oluyor. Mağazamız için gözlük seçimlerimiz üç farklı sınıflandırmayla seçilmiş oluyor. Mağazamızın yüzde 90’ını güneş ve optik gözlüklerinden oluşmakta, geri kalan yüzde 10’luk kısım da lens ve solüsyondan oluşuyor. Göz polikliniği tedavisi ile beraber buraya gözlük ihtiyacı için gelenler vatandaşlarımız var” dedi.

“OPTİNAND ÜNLÜ İSİMLERİN UĞRAK YERİ OLDU”

Mersin’de bir optik mağazasının Türkiye’de tanınmasının ve sınırları aşmasının nasıl ortaya çıktığı hakkında bilgiler veren Avcı, “Optinand markası da oldukça tanınır hale gelmeye başladı. Tabi insanların tercihlerinde ön plana çıkmamızsa ünlü isimlerle çalışmamızın etkisi fazla oldu. Ünlü isimlerin bizlere gösterdikleri bu samimiyet ve güç sayesinden insanlar kendi aralarında konuşup, tavsiye üzerinde de gelen birçok kişi oluyor. Doktor tavsiye ile değil de insanların tavsiyesi ile gelen çok kişi var. Ünlülerin tercihleri sonrası vatandaşlarda bunun olumlu etkisi ile buraya daha fazla rağbet etmeye başlamış oldular. Biz sektörde iki yıldır yer alıyoruz. Ulusal bir kanal olan Tv8’ de yer aldık ve halen de Optinand mağazası TV8’de yer almaya devam ediyor. Birçok ünlü isim buraya geldi, bizler yanlarında bulunduk. Kendileriyle samimi ilişkiler kurduk. Bu sayede markamızın doğruluğunu, güvenirliğini tescil ettirmiş olduk, Patentimiz de bulunuyor. Ünlülerin uğrak noktası olduk. Bu sektöre adım attığımızda bir farklılık yaratmak istedik. Üniversitede optistenlik bölümünü okuduğum günden beri sektörü izlemeye çalıştım. Sektörde eksik olan fazla olan noktalar neler? Bu sektörde olan herkes oturup gelebilecek müşteriyi bekliyor. Ben bunun aksine oturmak istemedim, kendim müşterinin ayağına gideceğim dedim. Vatandaşların mağazamıza gelmesini beklemeyeceğim dedim. Mersin’de ve Çukurova bölgesinde sosyal medyayı aktif olarak kullanan bizler gibi birkaç gözlük mağazası bulunuyor. Ünlü isimlerle de çalışan pek marka bulunmuyor. Bizim hikayemiz de şöyle başladı; Kemal Doğulu ile daha önce tanışıyorduk, kendisi Mersinli ve memleketine sahip çıkan birisi.  Bizlere destek oldu buraya geldi. Mağazamızın tanınması için elinden geleni yaptı. TV8’ de yer almamıza imkan sağladı. Kemal Doğulu’nun bizlere ziyareti sonrası satışlarımız yükselmeye başladı. Kendisinin her kullandığı ürün tükenmeye başladı. Kullandığı bir gözlük o kadar rağbet gördü ki mağazalarda kalmadı. Kemal Doğulu ile olan samimi dostluğumuz sayesinde birçok ünlü isim ile tanıştık. Aradığımız isimler bizleri kırmadılar. Genç bir girişimci olduğumuzu yeni hedeflerimizin olduğunu ifade edince buraya bizi görmeye geldiler. Yılmaz Morgül buraya geldi kendisi de yardımcı oldu bizlere. Optik sektöründe bu daha önce rastlanılmayan bir durum oldu. Kozmetik sektöründe yapılmış ancak optikte ünlü isimlerin yer aldığı, markamıza destek olduğu büyük bir harekete dönüştü. Bizler de bu bunu denedik sonuna kadar gittik ve oldukça başarılı oldu” ifadelerini kullandı.

“KEMAL DOĞULU, EYPİO, SERAY SEVER VE NİCELERİ”

Optinand mağazasına gelen ünlü isimleri sırasıyla açıklayan Avcı, “Türkiye’nin ünlü isimlerinin Covid-19 salgını ile beraber Kemal Doğulu, Gülşah Saraçoğlu, Ece Mumay, Seray Sever, Timur Acar, Bülent Mert, Eypio, Yılmaz Morgül, Somer Sivrioğlu gibi ünlü isimlerle çalıştık. Mağazamızın konukları oldular ve tanınırlılığımızı daha da artırdılar. Kendileri ile bize koşulsuz destek oldular. Mersin küçük bir yer ve ünlü isimlerin buraya geldiklerini görünce, duyunca insanlar büyük bir merakla gelmeye başlıyor. Hatta gelenlerin bir kısmı belki bir ünlü ismi bulurum diye geliyor. Pandemiden önce on günde bir ünlü isimler buraya gelirdi, ilk olarak Kemal bey ardından Eypio gelince insanlar daha fazla gelmeye başladı. Pandemiden dolayı buraya gelemiyorlar ancak sosyal medya hesaplarında paylaşım yaparak bizlere yine destek oluyorlar. Pandemiden sonra ünlü isimlerimiz buraya gelmiş olacaklar” dedi.

“TAKLİT EDİLİRSENİZ BAŞARMIŞ OLURSUNUZ”

Kısa bir sürede başarılı bir optik mağazası olmayı başaran Avcı ve ekibi, taklit edilmeye başlandıklarını ve genç girişimcilere ‘kontrollü girişimciliği’ önerdiği konuşmasında, “Bizlerin bulunduğu yer daha çok marjinal kesimin gençlerin uğradığı, alışveriş merkezine yakın olan bir nokta. Elimizdeki modeller özellikle gençlerin de tarzını yansıtan modeller oluyor. Klasik modeller bulundurmamızın yanında müşterilerimizin başka yerlerde bulamadığı modelleri bulunduruyoruz. Bulunduğumuz güzergah çok önemli ve ciddi bir pazar araştırması yaptık. İnsanların istekleri doğrultusunda hareket ederek ürün seçimlerimizi yaptık. Civardaki optikçileri araştırarak eksiklikleri bularak iş yapmaya başladık. En önemli pazar araştırması eksiklikleri bulmaktır. Bizler bu caddede mağazamızı açtığımızda marka gözlük satan yerler yokken bizler marka gözlükler satmaya başladık. Meslektaşlarımız da aynı şekilde marka gözlükler satmaya başladılar. Herkes artık daha üst klasmanlarda yer almak için marka ürünler satmaya çalışıyor. Nedeni bizler başarılı olduk kendileri de bizleri örnek almaya başladılar.  Adımız da çok taklit edilmeye başlandı. Taklit edilmek bizi mutlu ediyor. Taklit edilirseniz başarmış olursunuz. Demek ki başarılı bir iş çıkarmışız diyoruz. Yeni girişimcilere önerim kontrollü girişimcilik yapmalarıdır. Konrollü risk almaları önemli. Kontrolsüz risk her zaman zarar verir. Bizim burada mağaza açmamız ünlülerde diyaloglarımız da bir risk aslında. Bizler kontrollü risk alıyoruz, girişimciler kontrollü risk almalı.  Ben optik sektörünün en genç girişimcilerinden biriyim. Etrafımızda şöyle bir anlayış hakim; yaşı geçmiş kişiler daha deneyimlidir, yaşı genç olanlar deneyimsizdir. Bu doğru değil aslında, ben bu işe girdim ve öğrendim. Benden yaşça büyük olup sektörde çalışanlardan korkmadım cesur davrandım. Gençler bu anlayışla geride kalmış oluyor. Böyle davranmamalılar. İnsanlar yaşıyla değil düşündükleri ile ön plana çıkmalılar. Yaşımız küçük deyip geride durmasınlar” şeklinde konuştu.

“ÜNLÜ İSİMLERİMİZ BURAYA GELMEYE DEVAM EDECEK”

Pandemi kısıtlamalarının kendilerini olumsuz etkilemediğini, sosyal medya ve ünlü isimlerle iş birliği kurmalarının satışlarına olumlu yansıdığını ifade eden Avcı, “Pandemi optik sektörünü oldukça olumsuz etkiledi. İnsanlar hastaneye gitmemeye başladılar. Hastaneye gidemeyince reçetesi olmadı ve göz sağlığını ihmal etmeye başladı. Bizler işte bu noktada kontrollü risk almaya başladık. Bizim internet web sayfamız ve instagram hesaplarında yaptığımız satışlarımız burada ayakta kalmamıza yardımcı oldu. Eve kapanan vatandaş sosyal medyayı daha fazla kullanmaya başlayınca buradan daha fazla alışveriş yapmaya başladı. Böylece bizler doğru satış stratejisi sayesinde kazançlı olduk. Pandemi bizi bu sayede teknolojinin ve reklamımız sayesinde iyi etkiledi. Mehmet Furkan ve mağazamızın adını taşıyan Optinand optik lens isimli instagram hesabımız ile müşterilerimize ulaşmaya çalışıyoruz. Reklamımızı bu şekilde yapıyoruz. Çukurova bölgesinde ve Türkiye’nin sayılı mağazaları içinde en fazla sosyal medya takipçisine sahibiz. Pandemide kısıtlamaların kaldırılması sonrası birçok ünlü isim burada olmuş olacak. Yaz sezonu öncesi güneş gözlükleri çabuk tükeniyor ünlülere kalmadan vatandaşlarımızın almasını öneriyoruz şimdiden. Yeni yıla girdikten sonra optik sektöründe fiyatlar iki katına çıkmaya başladı ancak bizler ürünlerimize zam yapmadık. Bir süre artışa da gitmeyeceğiz. Pandemi bitene kadar zam düşüncemiz yok. Gelen müşterilerimizi de düşünüyoruz hesaplarına uygun hareket ediyoruz” diye konuştu.