banner156

MIP'den açıklama: "Kamuoyu yanıltılıyor"

Mersin Uluslararası Limanı (MIP) tarafından; son günlerde Mersin kamuoyunun güdeminde olan "Mersin Limanı Genişleme Projesi" ile ilgili yazılı bir açıklama yapıldı.

banner161
GENEL 26.02.2021, 00:58
MIP'den açıklama: "Kamuoyu yanıltılıyor"

Mersin Uluslararası Limanı (MIP) tarafından; son günlerde Mersin kamuoyunun güdeminde olan "Mersin Limanı Genişleme Projesi" ile ilgili yazılı bir açıklama yapıldı.

Yapılan açıklamada kamuoyunun yanlış yönlendirildiği belirtilerek projenin, Liman’ın sahibi konumundaki TCDD’nin onayı ve yürürlükteki mevzuat uyarında ilgili kurumlardan gerekli izinler alınarak yapıldığı kaydedildi.

ATATÜRK PARKI İLE BAĞLANTISI YOK!

Söz konusu genişleme projesinin gündeme getirildiği gibi Atatürk Parkı ile her hangi bir bağlantısının olmadığı belirtilerek: “Son günlerde gündeme gelen “Mersin Limanı Genişleme Projesi ”ne yönelik, kamuoyunu yanlış yönlendirebilecek ifadeler ve gerçeği yansıtmayan iddialar ile ilgili olarak açıklama yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Liman Genişleme Projesinde, Liman’ın sahibi olan TCDD’nin onayı ve yürürlükteki mevzuat uyarınca ilgili kurumlardan gerekli izinler alınarak işlem tesis edilmiştir. İşletme Hakkı Devir Sözleşmesi, Limanın işletici tarafından günün teknik ve fiziki koşullarına uygun olarak işletilmesi için gerekli yatırımların yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Proje, “İşletme Hakkı Devir Sözleşmesi” gereğince belirlenen sınırlar çerçevesinde planlanmaktadır. Atatürk Parkı ile herhangi bir bağlantısı kesinlikle söz konusu değildir. İlişkilendirilmesi ise tamamen kamuoyunu yanıltmaya yöneliktir” denildi.

KAPASİTE ARTTIRILACAK

Genişleme Projesi ile konteyner kapasitesinin 2,6 milyon TEU’dan 3,6 milyon TEU'ya çıkacağının da belirtildiği açıklamada Mersin Limanının, Türkiye'nin dünyaya açılan en büyük ticaret kapısı olduğu ifade edilerek: “Mersin Uluslararası Limanı Türkiye’nin dünyaya açılan en büyük ticaret kapısıdır. Bugün Mersin Limanı, 2,6 milyon TEU konteyner, 10 milyon ton konvansiyonel yük kapasitesiyle 5 kıtaya doğrudan hizmet sunmakta, 3 binin üzerinde kişiye doğrudan, 25 binden fazla kişiye dolaylı olarak istihdam sağlamaktadır. Mersin ülkemizin önemli bir lojistik kentidir ve Mersin Limanı da bu ekosistemin en vazgeçilmez unsurudur. 2020 yılında pandeminin zorlayıcı etkisine rağmen 2 milyon TEU konteyner, 7,6 milyon ton konvansiyonel iş hacmi gerçekleştiren limanımızın, liman kullanıcılarının ve bölge paydaşlarının ihtiyaç duydukları kapasite artışını ve büyüme talebini en kısa sürede karşılamak için gerekli koşulları üst seviyede sağlaması gerekmektedir. Bu ihtiyaç sadece kapasite artışı yaratacak yatırımla mümkün olabilmektedir ve Mersin Limanı Genişleme Projesi, ilave rıhtım kapasite ihtiyacına çözüm üretecektir” denildi.

PROJE TÜRKİYE VE MERSİN’E NE KATACAK?

Açıklamada; Mersin Limanı Genişleme Projesi’nin Türkiye’ye ve Mersin’e sağlayacağı avantajlar ise şu şekilde sıralandı: “Denizcilik endüstrisinde gemiler her geçen gün büyüyüp geliştirilmekte, geçmiş yıllarda iki gemiyle yapılan işler, günümüzde mega gemiler marifetiyle tek seferde gerçekleştirilmektedir. Gemilerin boyut ve tonaj açısından büyütülüp geliştirilmesinin bir sonucu olarak limanlar da altyapılarını ve ekipmanlarını yeni gemi boyutlarına göre dizayn etmek mecburiyetinde kalmaktadır. Diğer taraftan İmtiyaz Hakkı Devir Sözleşmesi’nin 9.7. maddesi gereğince; limanı günün teknolojik ve fiziki koşulları doğrultusunda işletme yükümlülüğümüz bulunmaktadır.  Genişleme Projesi, 2016 yılında hizmete sunulan ve 400 metrelik mega gemilerin Mersin Limanı’na uğrak yapmalarına olanak sağlayan EMH rıhtımının ikinci aşaması olup, mevcut rıhtımın 380 metre denize doğru uzatılması ve düşük su derinliği olan rıhtımların genişletilerek doldurulması işini kapsamaktadır.  Projenin tamamlanması ile birlikte, rıhtımın batı tarafında askeri gemiler ve daha büyük kruvaziyer gemilerinin yanaşabileceği modern bloklu rıhtım oluşturulacaktır. Limanın mega gemiler için ihtiyaç duyduğu minimum derinlik 15 metre olup, yeterli derinliğin sağlanması ancak EMH Terminali’nin deniz yönünde uzatılmasıyla elde edilebilmektedir. EMH Terminalinin uzatılmasıyla dünyanın en büyük gemileri olan 400 metre uzunluğundaki iki mega gemiye aynı anda hizmet verilebilecek ve gemi bekleme süreleri optimize edilebilecektir. Artan direkt servis sayısı ile birlikte rekabetçi navlunlar ve daha kısa transit süreleri söz konusu olacaktır. Limanın kapasitesi 2,6 milyon TEU’dan 3,6 milyon TEU’ya çıkarılacak, böylece liman kullanıcılarına kesintisiz ve üst düzey hizmet verilebilecektir. 2008 yılından bu yana yüzde 130 oranında artan iş hacmine paralel olarak yüzde 127 oranında artan ve rekor düzeyde olan vergi geliri, yıllar bazında daha da artacak ve Mersin’in kalkınmasına ve ekonomik gücüne güç katacaktır. Mersin Limanı’nın önümüzdeki süreçte ihtiyaç duyduğu kapasite sağlanmış olacak ve bahsi geçen alternatif limanlar hizmete sunulana kadarki zamanda yaşanacak olan iş kayıplarının da önüne geçilebilecektir. Böylece mevcut ve potansiyel yükün Mersin’de kalması mümkün olacaktır. 375 milyon dolar bütçe ile yapılacak yatırım, kentin lojistik kimliğine artı değer kazandırmakla birlikte, EMH2 altyapı yatırımları imtiyaz sözleşmesi sonunda TCDD’ye devredilecek ve yapılan yatırım Mersin’in kalıcı değeri olacaktır. Yatırıma paralel olarak gerçekleştirilecek kapılar projesiyle, liman içi ve dışında tır/araç bekleme süreleri de azalacak, böylece şehir trafiğinin liman kaynaklı sıkışık kısmı çözüme kavuşacaktır. Limanın genişlemesi sonucu artan iş potansiyeli sayesinde ek 500 kişiye doğrudan, 5000 kişiye dolaylı istihdam imkânı da yaratılmış olacaktır. Limanın gelen talebi karşılayabilecek kabiliyete sahip olması, Mersin ve bölgenin tüm lojistik dinamiklerine yeni iş alanları ve yeni fırsatlar sunacaktır. Limandaki büyümeye paralel olarak limana hizmet veren lojistik ekosistem de büyüyecektir.  Proje tamamlandığında, Mersin Limanı Doğu Akdeniz'e açılan stratejik konumunu güçlendirecek, limanın ve bölgenin ekonomik gelişimine katma değer sağlayacak ve Akdeniz havzasında yer alan diğer ülke terminalleriyle aktarma konteyner ticaretinde rekabet edebilir pozisyona gelecektir. Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. (MIP) olarak; 2007 yılından bu yana İmtiyaz Sözleşmesi çerçevesinde; şeffaf, hesap verebilir, çevreye duyarlı kurum kültürümüz doğrultusunda, tüm yasal yükümlülüklerimizi tam ve eksiksiz şekilde yerine getirmekteyiz. Tekrar ve altını çizerek belirtiriz ki: Mersin Limanı Genişleme Projesi’nin Atatürk Parkı’na zarar vereceğine dair yapılan açıklamalar hiçbir şekilde gerçeği yansıtmamaktadır. Genişleme Projesi, Mersin Limanı’nın ve Mersin’in lider konumunu korumak için bir zorunluluktur ve tamamen yasalar çerçevesinde Mersin’e kazandırılacaktır.”

Yorumlar (0)
banner166
banner143
banner165
9
parçalı bulutlu
Namaz Vakti 11 Nisan 2021
İmsak 04:43
Güneş 06:06
Öğle 12:48
İkindi 16:26
Akşam 19:19
Yatsı 20:37
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 31 67
2. Fenerbahçe 32 63
3. Galatasaray 32 62
4. Trabzonspor 33 58
5. Gaziantep FK 31 50
6. Alanyaspor 32 49
7. Hatayspor 32 49
8. Karagümrük 33 49
9. Göztepe 33 46
10. Sivasspor 31 44
11. Konyaspor 31 40
12. Antalyaspor 32 39
13. Rizespor 32 36
14. Kasımpaşa 32 35
15. Malatyaspor 31 33
16. Ankaragücü 31 33
17. Başakşehir 32 33
18. Kayserispor 31 33
19. Gençlerbirliği 31 31
20. Erzurumspor 32 28
21. Denizlispor 31 26
Takımlar O P
1. Giresunspor 29 60
2. Samsunspor 29 57
3. Adana Demirspor 29 55
4. Altay 29 53
5. Altınordu 29 52
6. İstanbulspor 29 51
7. Ankara Keçiörengücü 29 49
8. Tuzlaspor 29 41
9. Bursaspor 28 40
10. Bandırmaspor 29 39
11. Ümraniye 28 38
12. Boluspor 29 35
13. Balıkesirspor 29 32
14. Adanaspor 28 31
15. Menemenspor 29 30
16. Akhisar Bld.Spor 29 25
17. Ankaraspor 28 19
18. Eskişehirspor 29 8
Takımlar O P
1. Man City 32 74
2. M. United 30 60
3. Leicester City 30 56
4. Chelsea 31 54
5. Liverpool 31 52
6. West Ham 30 52
7. Tottenham 30 49
8. Everton 29 47
9. Leeds United 31 45
10. Aston Villa 30 44
11. Arsenal 30 42
12. Wolverhampton 31 38
13. Crystal Palace 31 38
14. Southampton 30 36
15. Burnley 30 33
16. Brighton 30 32
17. Newcastle 30 29
18. Fulham 32 26
19. West Bromwich 30 21
20. Sheffield United 30 14
Takımlar O P
1. Real Madrid 30 66
2. Atletico Madrid 29 66
3. Barcelona 30 65
4. Sevilla 29 58
5. Real Sociedad 29 46
6. Real Betis 29 46
7. Villarreal 29 46
8. Levante 30 38
9. Celta de Vigo 29 37
10. Athletic Bilbao 30 37
11. Granada 29 36
12. Cádiz 30 35
13. Valencia 29 33
14. Osasuna 29 31
15. Getafe 30 30
16. Huesca 30 27
17. Real Valladolid 29 27
18. Elche 30 26
19. Deportivo Alaves 30 24
20. Eibar 30 23

Gelişmelerden Haberdar Olun

@