banner156

Yeni uygulama endişelendiriyor!

Lojistik sektör temsilcileri yurtiçi yük taşımacılığı hizmet alımlarına getirilen KDV tevkifatı uygulamasının sektörde karmaşaya neden olacağı görüşünde.

banner161
EKONOMİ 24.03.2021, 11:33 24.03.2021, 11:38
Yeni uygulama endişelendiriyor!

Lojistik sektör temsilcileri yurtiçi yük taşımacılığı hizmet alımlarına getirilen KDV tevkifatı uygulamasının sektörde karmaşaya neden olacağı görüşünde. Yeni uygulamanın sektörü zorlayacağını belirten sektör temsilcileri, düzenlemenin karmaşaya mahal vermeyecek şekilde yeniden ele alınmasını talep ediyor. 

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 41 No’lu Lojistik Hizmetleri Meslek Komitesi Meclis Üyeleri Murat İlça ve Servet Ece sektör sorunlarını dile getirip çözüm önerileri sunarak, sektörün taleplerini anlattı. 1 Mart’tan itibaren uygulamaya giren KDV tevkifatı uygulamasının getirdiği sıkıntıların öne çıktığı değerlendirmede yeni dijital takograf uygulamasının hayata geçmesi sırasında yaşanan aksaklıklara da değinildi. Son dönemlerde otoyol zamları, akaryakıt zamları, artan personel gideri gibi yükselen maliyetler de dile getirilen konular arasında yer aldı.

İlça: “Tevkifat uygulaması yerine KDV indirimi daha anlamlı”
41 No’lu Komite Meclis Üyesi ve Öz Kiraz Nakliyat ve Kiraz Lojistik firmalarının Sahibi Murat İlça, 1 Mart’tan itibaren yürürlüğe giren KDV tevkifatı uygulamasının sektöre etkisini değerlendirdi. 16.02.2021 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 35 Seri No’lu KDV Tebliği ile KDV Genel Uygulama Tebliğinde değişiklikler yapıldığını bildiren İlça, “Söz konusu değişikliklerle 2021 yılı Mart ayından itibaren karayoluyla yapılan yurtiçi yük taşımacılığı hizmet alımlarında 2/10 KDV tevkifatı uygulanmaya başlandı. Tebliğde, taşımacılık hizmetini yüklenen bir firmanın, bu işi bizzat ifa etmeyip bir başka firmaya devretmesi durumunda, taşımacılık hizmetini alan tarafından bu kapsamda tevkifat yapılamayacağı ancak taşımacılık hizmetini yüklenen firma tarafından, KDV tevkifatı uygulanacağı yer alıyor. Bu uygulama sektörü zorlayacak, hatalı kesilen faturalardan dolayı birçok firmamız cezaya maruz kalacak. Komite olarak Mali Müşavirler Odası’nın görüşüne başvurduk, alacağımız bilgiler doğrultusunda ilgili tebliğin karışıklığa neden olmayacak şekilde yeniden düzenlenmesi için TOBB nezdinde girişimlerde bulunacağız” dedi. 
Yeni uygulama ile sektöre haksızlık yapıldığını düşündüğünü belirten İlça, devletin KDV toplamak için KDV’nin yüzde 20’sini firmalar üzerinden tahsil etmesi yerine KDV indirimine gitmesinin daha çok sonuç getireceğine inandığını söyledi. Yeni uygulamanın sektöre ek yük getireceğini ifade eden İlça, “Beyan verirken artık çift beyan vermek durumunda kalacağız. Kendi ödeyeceğimiz KDV için ayrı beyan, taşımasını yaptığımız firmalardan toparladığımız KDV için de ek beyan vereceğiz. Bu sorunun çözümü ve daha detaylı bilgi sahibi olabilmek adına önümüzdeki günlerde Mali Müşavirler Odası ile bir toplantı planlıyoruz. Sektörün bu noktada kafası oldukça karışık. Bu toplantı sonrasında oluşturacağımız raporu Odamız aracılığıyla TOBB ile paylaşmayı düşünüyoruz” diye konuştu.

Ece: “Takograf uygulaması için önce altyapı sağlanmalı”
41 No’lu Komite Meclis Üyesi ve Bravo Lojistik Firmasının Sahibi Servet Ece ise ağırlıklı olarak yeni dijital takograf uygulamasındaki altyapı eksikliklerine değindi. Yeni uygulama gereği şoförlerin 4 saatte bir dinlenmesi gerektiğini, iki kez 4 saatlik yolculuk yapması sonrasında ise şoför değiştirilmesi gerektiğini kaydeden Ece, özünde iyi bir sistem olmasına rağmen uygulamada altyapı sorunlarıyla karşılaştıklarını dile getirdi. Türkiye’nin otoyollarında yeterli aralıklarda park alanı bulunmadığını kaydeden Ece şöyle konuştu: 
“Şoförümüz 4 saati doldurduğunda bulunduğu alanda bir TIR Parkı bulamaması nedeniyle benzin istasyonuna girerek dinlenmek durumunda kalıyor. Ancak oradan mazot almadığı, yemek yemediği için benzin istasyonları alanlarının doldurulmasını istemiyor. Yol kenarlarında durduklarında trafiği engelliyorlar sorun yaşanıyor. Kısacası Avrupa’da uygulanan kuralların ülkemizde de uygulanması usul olarak çok güzel ama altyapımızın uygun olmaması ciddi sıkıntı. Kurallara uyulmaması durumunda çok ciddi para cezaları ile karşılaşmamız da cabası. Üstelik bu uygulama canlı hayvan taşımalarında tamamen kaldırılmalı. Hayvanların dinlenme alanı hiç bulanmadığı için hayvan refahı bozulup sağlığı tehlikeye giriyor.”
Aynı zamanda Türkiye’de mesafelerin uzak olduğunu da dile getiren Ece, Avrupa’da en uzak yolun 12 saatte tamamlandığını, Mersin’den İstanbul’a gidecek bir aracın ise 20 saatte ulaştığını söyledi. Bu nedenle yeni uygulamaya göre çift şoför çalıştırmak gerektiğini de belirten Ece, bu durumun da navlun maliyetlerini artırması nedeniyle rekabet edemediklerini söyledi. Rekabetin güçlenmesi için maliyetlerin düşmesi gerektiğini vurgulayan Ece, “Ancak maalesef bizim maliyetlerimiz düşmek yerine gerek otoyol zamları gerek mazot, lastik sigorta zamları, gerek personel ücretlerindeki artışla gün geçtikçe yükseliyor. Buna iş hacmindeki daralma da eklendiğinde sektörün ciddi bir sınavdan geçtiğini söyleyebilirim” dedi. 
Ece, sektörün rahatlatılabilmesi için uygulamalar hayata geçirilmeden önce altyapısının iyi değerlendirilmesini talep etti.

Yorumlar (0)
banner166
banner143
banner165
28
parçalı az bulutlu
Namaz Vakti 16 Mayıs 2021
İmsak 03:50
Güneş 05:26
Öğle 12:43
İkindi 16:31
Akşam 19:50
Yatsı 21:19
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 36 83
2. M. United 36 70
3. Leicester City 36 66
4. Chelsea 36 64
5. Liverpool 35 60
6. West Ham 36 59
7. Tottenham 35 56
8. Everton 35 56
9. Arsenal 36 55
10. Leeds United 36 53
11. Aston Villa 35 49
12. Wolverhampton 35 45
13. Southampton 36 43
14. Crystal Palace 35 41
15. Burnley 36 39
16. Newcastle 36 39
17. Brighton 36 38
18. Fulham 36 27
19. West Bromwich 35 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 36 80
2. Real Madrid 36 78
3. Barcelona 36 76
4. Sevilla 36 74
5. Real Sociedad 36 56
6. Real Betis 36 55
7. Villarreal 36 55
8. Celta de Vigo 36 50
9. Athletic Bilbao 36 46
10. Granada 36 45
11. Osasuna 36 44
12. Cádiz 36 43
13. Levante 36 40
14. Valencia 36 39
15. Deportivo Alaves 36 35
16. Getafe 36 34
17. Huesca 36 33
18. Real Valladolid 36 31
19. Elche 36 30
20. Eibar 36 30

Gelişmelerden Haberdar Olun

@