banner156

E-ticaretteki ivmelenme, ambalaj tüketimini geçtiğimiz seneye oranla iki kat arttıracak

Pandemiyle birlikte Türkiye üretime dayalı birçok sektörde ihracat için önemli bir fırsat yakaladı.

banner161
EKONOMİ 01.12.2020, 21:12
E-ticaretteki ivmelenme, ambalaj tüketimini geçtiğimiz seneye oranla iki kat arttıracak

2020’nin ilk aylarından bu yana tüm dünyanın mücadele ettiği koronavirüs salgını, kimi sektörlerde kritik durgunluklara neden olurken kimileri için yeni fırsatlar doğurdu. Bunların başında ise ambalaj sektörü geldi. Bulaş riski nedeniyle temasın alışverişte de en aza indirildiği bu süreçte e-ticarette yaşanan ivmelenme ambalaj tüketimini artırdı. Ambalaj Sanayicileri Derneği verilerine göre, ambalaj sektörünün toplam ihracatı da 2020 yılının ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 11 artış göstererek 2 milyar 414 milyon 219 bin dolara ulaştı. Sektör, yalnızca koronavirüsü değil, son dönemde yaşanan kur artışlarını da fırsata çevirdi.  

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan ProjePack CEO’su Altuğ Akça “Türkiye maliyet avantajı sayesinde bu dönemde özelikle Avrupa’daki oluklu mukavva tüketicileri için önemli bir kaynak haline geldi. Kurdaki artış ve sokağa çıkma yasakları, Avrupa'ya yapılan özellikle pizza kutusu ticaretini fazlasıyla artırdı. Ambalaj üretimindeki kalitesi, teknolojisi ve üretim kapasitesiyle Çin’deki üreticilerin payından fazlasıyla almaya başladı. Maliyet avantajı devam ettikçe Türkiye’deki üreticiler Avrupa’nın tüketim pastasından daha fazla pay alacak. Çin gibi üreticilerden bir adım önde olacak. Ancak maliyet avantajının geçici olabileceğini unutmamak gerekir. Çünkü hurda toplama ve kağıt üretiminde atık zincirin kırılması ile hammadde sıkıntısı çeken sektör, yakaladığı ivmelenmeyi tam manasıyla kullanamama riski ile karşı karşıya kalabilir. Önemli olan, üretim kalitemizi ve teknolojimizi esas tercih edilme sebebimiz haline getirebilmek.” dedi. 

E-ticaretteki ivmelenme kağıt karton ambalaj tüketimini iki katına çıkarabilir

Türkiye’nin ambalaj sektörü içindeki kağıt ve karton ambalaj ihracatının payına dikkat çeken Altuğ Akça, “Türkiye İhracat Genel Müdürlüğü verilerine bakıldığında kağıt, karton ve oluklu mukavva ürünleri, ambalaj sektörünün en önemli kolları arasında yer alıyor ve üretimin büyük bölümünün bu alana ait olduğu görülüyor. Kağıt ve karton ambalaj ürünleri, % 24,4’lük ihracat payıyla da öne çıkıyor. Geçtiğimiz yıl 1,2 milyar dolara yaklaşan kağıt ve karton ambalaj ihracatının, e-ticaretin de etkisiyle 2 milyar dolara ulaşmasını bekliyoruz. ProjePack olarak bizler de bugüne kadar ağır sanayi ve otomotiv sektöründe yoğunluklu hizmet vermiştik. Pandemi etkisinden sonra online ticaretin yaygınlaşması ve kargo hizmetlerindeki ivmelenme, ambalaj tüketimini hatırı sayılır bir noktaya ulaştırdı. Öngörümüz, Türkiye’deki %6 olan online ticaret payının önümüzdeki günlerde %12 gibi bir orana ulaşarak %100 büyüme göstereceği ve kağıt karton ambalaj tüketiminin 2 katına çıkacağı yönünde. Bizler de payımızı maksimum düzeyde almak istiyoruz.” ifadelerini kullandı.

Belirsizlikler ortadan kalkmış değil 

Olumlu öngörülerin yanı sıra kişisel hijyen, e-ticaret ve sürdürülebilirlik hassasiyeti gibi değişkenlerin belirsizlikleri de beraberinde getirdiğine değinen Akça, “Maske, eldiven, temizlik kağıtları, dezenfektan gibi pek çok hijyen ürününün stoklanma şekli, ülkelerin koyacağı kurallara ve tüketici davranışlarına bağlı olarak değişebilir. E-ticaretteki ivmelenmenin sektöre kazandırdıkları ise çok kıymetli. Ancak pandemi bittiğinde tüketicilerin eski alışkanlıklarına ne ölçüde döneceği henüz bilinmiyor. Bir diğer nokta da hem vatandaşların hem de şirketlerin sürdürülebilirlik hassasiyeti. Salgın öncesinde doğanın korunması, plastik kirliliğinin azaltılması, sıfır atık hedefi gibi pek çok konu gündemdeydi ancak hijyen kaygıları tek kullanımlık plastik ürünlerin kullanımını arttırdı. Şu an amaç bu ürünlerdeki plastik miktarını azaltarak kağıt/oluklu ile kombine etmek olsa da ne denli uygulanacağı sürdürülebilirlik beklentilerinin nasıl şekilleneceğine bağlı.”dedi. 

Sektöre fiyat değil proje bazlı rekabet gerek 

Ambalaj sektöründeki potansiyelin doğru kullanılması ve yakalanan ivmenin sürdürülebilir hale getirilmesi gerektiğini ifade eden Altuğ Akça, “ProjePack olarak 2013 yılından bu yana faaliyet gösteriyor, 50 kişilik ekibimiz ile 5.000 m2 kapalı alana sahip tesisimizle hizmet veriyoruz. Son 4 yıldır da her yıl satışlarımızı ikiye katlayarak büyüyoruz. Deneyimlerimiz ışığında gördüğümüz şu ki, sektörde üretebilen fabrikaların ötesine geçmemiz gerektiği. Yani hem üretip hem hizmet sunan yapılara ihtiyaç var. Bu sayede sektöre fiyat değil proje bazlı bir rekabet gelebilir. Hem potansiyelimizi verimli kullanır hem de kazandığımız ivmenin kalıcı olmasını sağlayabiliriz.” diye konuştu.  
Türkiye’de bir ilke hazırlanıyor

Sektördeki hareketlenmenin şirket olarak sürdürdükleri faaliyetleri de bir adım öteye taşıdığını söyleyen Altuğ Akça, “ProjePack olarak hem ihracat rakamlarımızı hem de ihracatçılara verdiğimiz hizmet ile iç piyasadaki satışımızı artırarak kendi rekorlarımızı kırdık. Geçtiğimiz eylül ve ekim aylarında da rekor tazeledik. Sektörde bizi bekleyen gelişmeleri temmuz ayında öngörerek yeni yatırım kararları almıştık. Bu kapsamda  ocak ayında kurulacak lateksli 8 nokta yapıştırma makinamız ile Türkiye’de bir ilke imza atmayı planlıyoruz. Ocak 2021’den itibaren kapasitemizi %40 oranında artıracağız. Patenti firmamızda olan seri ve otomatik kurulumlu bu inovatif proje ile çevreye duyarlı, sektöre yenilikçi ürünler kazandırmayı planlıyoruz.” dedi. 

Yorumlar (0)
banner166
banner143
banner165
21
açık
Namaz Vakti 08 Mayıs 2021
İmsak 04:01
Güneş 05:33
Öğle 12:43
İkindi 16:30
Akşam 19:43
Yatsı 21:09
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 37 81
2. Fenerbahçe 37 76
3. Galatasaray 37 75
4. Trabzonspor 37 64
5. Sivasspor 37 58
6. Alanyaspor 38 57
7. Hatayspor 37 57
8. Gaziantep FK 37 54
9. Göztepe 37 51
10. Karagümrük 37 51
11. Konyaspor 37 45
12. Rizespor 37 45
13. Antalyaspor 38 43
14. Başakşehir 37 43
15. Malatyaspor 37 41
16. Kasımpaşa 37 40
17. Kayserispor 37 39
18. Ankaragücü 37 38
19. Erzurumspor 38 37
20. Gençlerbirliği 37 35
21. Denizlispor 37 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 33 67
2. Giresunspor 33 67
3. Samsunspor 33 67
4. İstanbulspor 33 61
5. Altay 33 60
6. Altınordu 33 57
7. Ankara Keçiörengücü 33 55
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 33 47
10. Bursaspor 33 46
11. Bandırmaspor 33 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 33 35
14. Adanaspor 33 34
15. Menemenspor 33 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 33 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 34 80
2. M. United 33 67
3. Leicester City 34 63
4. Chelsea 34 61
5. West Ham 34 58
6. Tottenham 34 56
7. Liverpool 33 54
8. Everton 33 52
9. Arsenal 34 49
10. Aston Villa 33 48
11. Leeds United 34 47
12. Wolverhampton 34 42
13. Crystal Palace 33 38
14. Brighton 34 37
15. Southampton 33 37
16. Burnley 34 36
17. Newcastle 34 36
18. Fulham 34 27
19. West Bromwich 34 26
20. Sheffield United 34 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 34 76
2. Real Madrid 34 74
3. Barcelona 34 74
4. Sevilla 34 70
5. Real Sociedad 34 53
6. Villarreal 34 52
7. Real Betis 34 51
8. Granada 34 45
9. Athletic Bilbao 34 45
10. Celta de Vigo 34 44
11. Osasuna 34 40
12. Cádiz 34 40
13. Levante 34 38
14. Valencia 34 36
15. Getafe 34 34
16. Deportivo Alaves 34 31
17. Real Valladolid 34 31
18. Huesca 34 30
19. Elche 34 30
20. Eibar 34 26

Gelişmelerden Haberdar Olun

@