banner156

Geçiş belgesi sorununa çözüm bekliyorlar

MTSO 20 No’lu Uluslararası Yük ve Eşya Taşımacılığı Meslek Komitesi Meclis Üyeleri Türk Cumhuriyetlerine gerçekleştirilen taşımalarda karşılaştıkları zorluklardan şikayetçi.

banner161
EĞİTİM 31.03.2021, 12:05
Geçiş belgesi sorununa çözüm bekliyorlar

MTSO 20 No’lu Uluslararası Yük ve Eşya Taşımacılığı Meslek Komitesi Meclis Üyeleri Türk Cumhuriyetlerine gerçekleştirilen taşımalarda karşılaştıkları zorluklardan şikayetçi. Türk firmalarının bir taraftan geçiş belgesi bulmakta zorlandığını kaydeden Meclis Üyeleri, diğer taraftan gümrük ücretlerinin çok yüksek olduğunu söylüyor. 

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 20 No’lu Uluslararası Yük ve Eşya Taşımacılığı Meslek Komitesi Meclis Üyeleri sektöre ilişkin değerlendirmeler yaptı. 20 No’lu Komite’den Yönetim Kurulu Üyesi İsa Çani ve Meclis Üyeleri Yaşar Özkaya ile Necmettin Cabadak uluslararası taşıma firmalarının özellikle Türk Cumhuriyetleri’ne çalışırken yaşadıkları sıkıntılara dikkat çekti. MIP tarafından devam eden genişleme çalışmaları ve Mersin Konteyner Liman yatırımı ile Kapıkule Sınır Kapısı’ndaki vergisiz akaryakıt fiyatlarındaki artış ve Irak taşımalarında yaşanan sorunlar da ele alınan konular arasında yer aldı. 

Çani: “Limanın genişlemesi soruna çözüm olmayacaktır”
20 No’lu Komiteden Meclis ve Yönetim Kurulu Üyesi, aynı zamanda Çani Uluslararası Taşımacılık Firması sahibi İsa Çani, özellikle liman yatırımı üzerinde durdu. “Şu anda sektörde Mersin gündemini ilgilendiren en önemli konuların başında Mersin Konteyner Liman yatırımı geliyor” diyen Çani şunları söyledi: 
“Mersin’de lojistik sektörü her geçen gün katlanarak büyüyor. Şehir dışı ve yurtdışından bölgemize ciddi yatırımlar var. Sanayi gelişiyor, dış ticaret artıyor. Bu şartlarda mevcut Mersin Liman İşletmesinin kapasitesi yetersiz kalıyor. Yapılan genişleme çalışmalarının da soruna çözüm olacağını düşünmüyoruz Bu nedenle 10. ve 11.Kalkınma Planı’nda da belirtildiği gibi Mersin Konteyner Limanı’nın mutlaka yapılması gerektiğine inanıyoruz. Bu yatırım sadece Mersin’i değil bölge ekonomisini rahatlatacaktır. Çünkü Mersin, bu alanda geniş bir hinterlanda hizmet vermektedir.”
Ardından Kapıkule Sınır Kapısı’nda yaşanan sıkıntılara dikkat çeken Çani, son 5-6 aydır işletmeci firmanın vergisiz akaryakıt fiyatlarını fahiş miktarda artırdığını söyledi. “ihracat taşımalarını desteklemek amacıyla temin edebildiğimiz ÖTV’siz akaryakıt, neredeyse piyasa fiyatına yaklaştı. Mersin Limanındaki fiyatlar diğer sınır kapılarında satılan akaryakıt fiyatlarının çok üzerine çıktı. Yetkililerden bu konuya çözüm bekliyoruz” diyen Çani, “Lojistik sektörü zor günlerden geçerken destek olunması yerine yapılan bu artışları anlamak mümkün değil. Akaryakıt maliyetleri gider kalemlerimiz içinde çok büyük yer tutuyor. Sorunun bir an önce giderilmesini bekliyoruz” ifadelerini kullandı. 

Özkaya: “Geçiş belgesi sorunu mutlaka çözülmeli”
20 No’lu Komiteden Meclis Üyesi ve Öz Kayalar Uluslararası Nakliyat Firmasının Sahibi Yaşar Özkaya ise özellikle Türk Cumhuriyetlerine gerçekleştirilen taşımalarda yaşanan sıkıntılara değindi. Özbekistan, Kırgızistan ve Tacikistan’a geçmek için kullandıkları Türkmenistan’ın pandemi nedeniyle sınır kapılarını kapadığını ifade eden Özkaya, “Bu durumda mecburen Kazakistan üzerinden bu ülkelere geçmemiz gerekti. Ancak bu kez de geçiş belgeleri tükendi. Son 10 gündür belge bulamadığımız için taşıma yapamıyoruz” dedi. Kazakistan ticaretini olumsuz etkilemeyeceklerini, oraya ürün götürmeyeceklerini vurgulayan Özkaya, “Biz transit geçmek istiyoruz. Gerekirse ücret alsınlar ama transit geçiş belgesi versinler” diye konuştu. Özbekistan ya da Kırgızistan araçlarına aynı sıkıntıyı yaşatmadıklarını dile getiren Özkaya, bu nedenle yabancı plakalı araçların Türkiye’ye gelip kendi ürünlerini alarak geri döndüklerini, Türk plakalı araçların ise geçiş yapamayarak sıkıntı yaşadığını anlattı. Türk Cumhuriyetlerini kardeş ülke olarak görmelerine rağmen aynı hassasiyeti karşı taraftan görememenin üzüntüsünü yaşadıklarını belirten Özkaya sözlerini şöyle tamamladı: 
“İki devlet tek millet olarak gördüğümüz Azerbaycan, Karabağ’da sorun yaşarken hop oturup hop kalktık. Savaşı kazandıklarında çok sevindik ama kazandıkları gün gümrük kapılarında fiyatları artırdılar ve araç başına 700-800 dolar ek para almaya başladılar. Türk Cumhuriyetleri ile gerek ücretler gerekse geçiş sorunlarının çözümü için daha fazla lobi yapılarak yaşadığımız mağduriyetlerin giderilmesi en büyük beklentimiz.”

Cabadak: “Kapıkule’deki akaryakıt satışı nakliyecileri zorluyor”
20 No’lu Komite Meclis Üyesi ve Cizre Cihan Nakliyat Firması Sahibi Necmettin Cabadak ise Irak taşımaları ile Kapıkule Sınır Kapısında satılan gümrüksüz akaryakıt fiyatlarındaki artışa değindi. Irak’ta işlerin son 4-5 aydır durma noktasına geldiğini kaydeden Cabadak, “Türkiye’den Zaho’ya bir aracın giriş çıkış maliyeti 800 dolarken pandemi sonrasında 2 bin dolar olan navlunlar 650 dolara kadar geriledi. Birçok firma araçlarını bağladı bir aydır bekletiyor ama bazıları da aracını bekletmek yerine zararına çalışmayı göze alıyor” dedi. Pandemi sonrasında Zaho taşımalarında navlunların bin dolarlara indiğini belirten Cabadak, o dönemde sabredip taşımayı sürdürdüklerini ancak 650 doları sektörün tolere edemeyeceğini söyledi. Bu kayıplarda Mersin Liman maliyetlerinin çok yüksek olmasının da önemli rol oynadığını vurgulayan Cabadak, taşımaların maliyetleri yüzde 80’e yakın daha uygun olan Basra ve İran limanlarına kaydığını söyledi.

Yorumlar (0)
banner166
banner143
banner165
28
açık
banner170
Namaz Vakti 23 Haziran 2021
İmsak 03:31
Güneş 05:16
Öğle 12:49
İkindi 16:39
Akşam 20:11
Yatsı 21:49
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30

Gelişmelerden Haberdar Olun

@